Här på Bulldozer gillar vi att stå upp för sådant som ligger nära våra värderingar. Det handlar till exempel om medmänsklighet, hälsa, ett levande lokalsamhälle och en framtid där världen mår bättre. Här är några exempel på samarbeten som på olika sätt ligger oss varmt om hjärtat.

Stadsmissionen
Bulldozer har stöttat Karlstads kyrkliga stadsmission med kampanjarbete under flera år. Ett sätt för oss att hjälpa de i vår närhet som har det tuffast. Genom att öka kunskapen och medvetenheten om Stadsmissionens verksamhet kan vi bidra till att fler får stöd och hjälp när de behöver det som mest.

Vår senaste kampanj – ”Karlstads populäraste restaurang. Tyvärr.” – fick en stor spridning bland privatpersoner, det värmländska näringslivet och medialt. Tack vare det kommer fler kunna ta del av Stadsmissionens stöd. Det är vi väldigt stolta över.

En svensk klassiker
Som partner till En svensk klassiker får Bulldozer möjlighet att utveckla kommunikation för ett starkt varumärke som främjar folkhälsan. Tack vare bredden – från skolbarn till elitmotionärer – som En svensk klassiker kan erbjuda sätts fler människor i rörelse. Då mår du, jag och hela samhället lite bättre. Det ligger nära våra värderingar, att skapa kommunikation som bidrar till människors välmående.

I En svensk klassiker ingår Vasaloppet, Engelbrektsloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och Lidingöloppet.

Färjestad BK
När Färjestad BK mår bra, då mår Karlstad och Värmland bra. Vi tror på idrottens kraft för att skapa hållbara och levande samhällen, inte minst på landsbygden. Genom ett partnerskap med Färjestad får Bulldozer möjligheten att bidra med strategisk kommunikation för att ett av Värmlands starkaste varumärken ska visa vägen och vara relevant – även utanför isen.

CommToAct
Bulldozer är med i CommToAct – ett branschinitiativ för att bidra till FN:s globala mål för en bättre värld. Vi har åtagit oss att kommunicera miljöpåståenden på ett så ärligt, korrekt och lättförståeligt sätt som möjligt för att undvika greenwash – och samtidigt hjälpa våra kunder att prata om sitt miljöengagemang. Hållbarhetstänket är med oss både i vår arbetsvardag och när vi tar fram idéer och lösningar för våra uppdragsgivare.

Alla medlemmar i CommToAct måste redovisa sina klimatutsläpp och vi har valt att använda utsläppskalkylatorn från SME Climate Hub. Därmed är Bulldozer också en del av FN:s kampanj Race to Zero och vi har åtagit oss att halvera våra utsläpp till år 2030.