I’m not saying that we should. But we could!

Proplate

Film
Kampanj

Etablering i USA
Proplate satsar stort på den amerikanska marknaden. Och som ny aktör i USA behöver Proplate sticka ut. Tack vare det fick vi i detta uppdrag möjlighet att ta ut svängarna och tänka stort. Riktigt stort.

Inbrott i Fort Knox?
Kampanjen fick ett digitalt fokus med en serie filmer anpassade för sociala medier. Ögonkirurgi på frihetsgudinnan? Flytta Washington Monument? Konceptet “I’m not saying that we should. But we could!” berättar på ett kaxigt och karismatiskt sätt om Proplates hållbarhet, precision och styrka.

Bulldozer stod för koncept, manus, casting, produktion, efterbearbetning och strategi för publicering samt annonsering i sociala medier.

Tog amerikanska marknaden med storm
Genom karisma och ett spetsigt manus kryddat med en härlig Texasaccent blev resultatet fem filmer där genomsnittsvisningarna för målgruppen överträffat alla förväntningar.

Ansvarig projektledare

Joel Fjällsby

Joel Fjällsby

Filmproducent