Ett lekfullt skyltfönster

Mirage Games Studios

Digitalt

Proffsig paketering med mycket charm

Inför tillkännagivandet av sitt nya spel ”Space for Sale” ville spelutvecklingsföretaget Mirage Game Studios ha en ny snygg webb. På önskelistan stod en proffsig paketering som visade upp företaget och medarbetarna med samma charm och lekfulla känsla som utmärker deras spel.

Ett lite ovanligt men roligt grepp var att webben designades utifrån ”desktop first” i stället för standarden ”mobile first”. Anledningen är förstås att gamers främst spelar på datorer, och att målgruppen för den nya hemsidan är just nyfikna gamers, framtida potentiella medarbetare och journalister som vill hämta pressmaterial.

Kolla in webben här!

Färgglatt, lättsamt och tillgänglig
Bulldozers front end-utvecklare tog chansen och provade ett par annorlunda grepp för att hitta rätt. Den uppmärksamme lägger märker till att designelement, typsnitt och färger utgår från Mirages spelvärld och att hela webben har samma lättsamma och hjärtliga känsla som tonaliteten i spelen.

Eftersom webben i första hand är till för att presentera företaget och är fokus på teamet och Mirage historia. Själva spelen marknadsförs på återförsäljarnas egna hemsidor. Vi på Bulldozer tackar för det roliga webb-uppdraget och ser verkligen fram emot att följa Mirage och få spela nästa storsäljande spel.

 

Ansvarig projektledare

Eva Inde

Eva Inde

Kundansvarig projektledare