Lite extra på kontot, vem gillar inte det?
Speciellt när motprestationen är att ta hand om något du redan älskar. Så funkar det om du väljer ett kundägt försäkringsbolag som Länsförsäkringar Värmland.
Varje år får kunden en återbäring. Summan är kopplad till ens sakförsäkring hos bolaget, till exempel bilen eller villan. Under 2025 fick kunderna dela på hela 87 miljoner kronor. Ett otroligt bra skäl att välja (och ha kvar) Länsförsäkringar Värmland som försäkringsbolag!
Bulldozers budskap och starka visuella manér sticker ut från det traditionellt sakliga och avskalade ”visst-vore-det-bra-med-försäkring”-pratet. Ett vinnande koncept som anpassades för stillbilder, rörligt material och för alla slags plattformar och kanaler.
Effekt:
- Det bästa resultatet någonsin i varumärkesundersökning
- Ökningar i viktiga varumärkesassociationer som ”lokala” och ”nära”.
- 20 % ökning i tänkbarhet och förstahandsval
- 32 % ökning gällande prisvärdhet
- 12 % ökning i förtroendet för samhällsengagemang
- 80 000 kunder registrerade sitt konto för återbäring
- Historiskt hög merförsäljning under kampanjperioden



