Bergvik

Bergviks Värmlandshjärtan

  • Kampanjer
  • Rörligt
  • Sociala medier

Bergviks Värmlandshjärtan

Hela Värmlands köpcenter väljer sina samarbeten och partners för sponsorskap med stor omsorg. I Mallbackens IF hittade de precis vad de sökte för ett skräddarsytt CSR-engagemang. En förening med hållbara värderingar, lokal stolthet och fantastiska eldsjälar. 

Inom konceptet ”Bergviks Värmlandshjärtan” vill Bergvik inspirera fler att engagera sig ideellt och påminna oss om inte ta den goda kraften från de ideella hjältarna för given. Kampanjens första satsning blev en dokumentär serie i fyra delar där tittaren får vara med som en fluga på väggen hos en elitsatsande fotbollsförening på den värmländska landsbygden.

Effekt:

  • Ökat engagemang på Facebook och Instagram  
  • Starkare relationer med sin målgrupp  
  • Ökat engagemang över tid – ju längre tid kampanjen gick desto bättre blev resultatet 
  • Best in show och guld i kategorin rörligt/audio Guldvargen 2025