Vi kallar det drömgenerator.

Länsförsäkringar Värmland

Digitalt
Kampanj

Drömgenerator för här och nu

I en tid när hemma och hemmet blivit viktigare och mer centralt än på länge kan en bolånekalkyl bli något mycket mer. När Länsförsäkringar Värmland hade framgångsrikt hade b a n k a t in sitt budskap blev nästa steg en drömgenerator. Drömgeneratorn utmanade målgruppen att fundera över vad som skulle få dem att trivas här och nu. Att ta tillfället i akt att förverkliga sina hemmadrömmar helt enkelt.

Ett självklart val för att testa möjligheter

Med trygga bolån och bra villkor ska Länsförsäkringar Värmland vara ett självklart val när lägenheten blivit för liten och ett första hus hägrar. När ett semesterboende känns som ett mer lockande och hållbart alternativ än ytterligare en utlandssemester. Eller när drömhuset med potentialen som bara du kan se dyker upp på marknaden. Då ska drömgeneratorn vara ett självklart val. En naturlig plats för att testa sina möjligheter oavsett vilka drömmar som ligger närmast.

Kärnfullt budskap för flera kanaler

Budskapet var kärnfullt och rakt på för att fungera utomhus och i print, men kunde samtidigt enkelt byggas ut och fyllas på för att fungera även i sociala medier, som banners och i radio. Hela tiden med ett tydligt mål i fokus, att bjuda in till Länsförsäkringar Värmlands drömgenerator. Det var ett viktigt steg att ta i kommunikationens helhet, från det varumärkesbyggande arbetet där just bank etablerades som en stor och viktig del i det totala erbjudandet till det mer konkreta – i detta fall trygga bolån med bra villkor.

Ansvarig projektledare