Varumärkeslansering

Nyfosa

UPPDRAG

Nyfosa, ett nybildat fastighetsbolag, skulle etablera sig på den svenska marknaden. Med ett bestånd värt 15,4 miljarder kronor, och med nyckelpersoner från en av branschens tyngsta aktörer, var bolaget tryggt, starkt och högkompetent. Samtidigt var varumärket okänt, svagt och innehållslöst. Vår uppgift blev att utveckla ett varumärke som speglade bolaget.

LÖSNING

Vi lät Nyfosas affärsidé prägla hela varumärket. Med bolagets vision, mål och kärnvärden som grund utformades logotyp, grafisk profil, webbsida och kampanjmaterial. Syftet var att belysa en ny spelare på fastighetsmarknaden: en aktör med förmåga att upptäcka, utveckla och förädla dolda värden.

RESULTAT

Webbsidan nyfosa.se publicerades samtidigt som bolaget lanserades. Samma dag rekommenderade Dagens Industri sina läsare att köpa aktier i Nyfosa. Enligt sin affärsplan noteras Nyfosa på Nasdaq Stockholm i november 2018. I samband med noteringen görs en rikstäckande reklamkampanj.