Uppslukad av en Ztory

Ztory

Branding
Digitalt
Film
Kampanjer

Storytel-ägda Ztory erbjuder ett stort sortiment av morgontidningar, magasin och barnböcker samlat i en app. En bra produkt på en växande marknad, men där det finns ett stort behov av att särskilja sig från konkurrenter och bygga varumärke.

Testa testa testa

Ett bra och starkt koncept som också sätter varumärket på kartan – hur gör vi det? Jo, vi testar oss fram. Vad är unikt med Ztory och vad går folk igång på? För att ta reda på det satte vi igång ett brett idéarbete utifrån olika riktningar och angreppssätt. Genom enkla skisser och snabba tester på fokusgrupper inom målgruppen såg vi ett tydligt mönster – folk går igång på värme och humor. Detta tog vi fasta vid och utvecklade kommunikationskonceptet ”Uppslukad av en Ztory”.

Uppslukad av en Ztory

Tillsammans tog vi ett nytt grepp om kommunikationen och innan jul kunde man se första resultatet av det på främst sociala medier: korta filmer som visar på tokiga saker som kan hända när man blir just ”uppslukad av en Ztory”. Små filmer som med värme och humor snabbt fångar betraktarens uppmärksamhet och förhoppningsvis väcker känslor av både stress, värme och skratt. Och skapar en härlig känsla för varumärket!

Ansvarig projektledare