Skor som tar
dig dit du vill

Bergqvist skor

Uppdrag:

Bergqvist Skor öppnade sin första butik i lilla Edane. Det är längesen nu. Mer än hundra år, faktiskt. Idag har den där enda butiken blivit tjugofyra. Mängder av kunskap och erfarenhet har samlats på resans gång. Men man hade också tappat bort sig själva längs vägen. Bergqvist Skor famlade efter en röd tråd att hålla sig i. Vi fick uppdraget att hitta tråden och att skapa en identitet och ett uttryck som speglade varumärkets själ.

Lösning:

Alla vill vi någonstans. Alla är på väg. Uppåt i karriären, till första dejten eller till toppen av klätterställningen. Men för att lyckas krävs driv och en gnutta mod. Det har Bergqvist Skor. Den lilla skobutiken har växt till en nationell butikskedja. Och just där finns den röda tråden – varumärkets själ. ”Skor som tar dig dit du vill” är en peppande knuff i ryggen och en uppmaning att våga ta första steget. Med en ny grundsentens och en ny stilsäker kostym har Bergqvist Skor fått en identitet och ett uttryck som säger lika mycket om varumärket som om produkterna.

Resultat:

Bergqvist Skors nya identitet löper genom allt från webbplats och butikskommunikation till kundklubb och marknadsföring. Det har mottagits mycket väl både internt och av kunder. Bergqvist Skor har nu en kostym som matchar skorna och är redo att fortsätta sin resa.