Resan mot livslångt lärande börjar med varför

Karlstads universitet

Branding
Kampanj

Rekryteringskampanj våren 2022

För tredje året i rad fick Bulldozer i uppdrag att ta fram årets stora rekryteringskampanj för Karlstads universitet. Hur väcker man uppmärksamhet och samtidigt attraherar en ung och värderingsstyrd målgrupp att söka sig till högre utbildning – och såklart välja Karlstads universitet i första hand?

Tankeväckande frågor och lekfulla collage

Utgångspunkten för årets kampanj var just ordet ”varför?”. Varför ska man gå en akademisk utbildning? För att kunna förändra förstås – antingen världen eller sig själv. Ordet ”varför” fångar upp människors strävan efter kunskap och förståelse. Och vilken plats är bättre att söka svar på än ett universitet, närmare bestämt Karlstads universitet? Med tankeväckande frågor och lekfulla kollage får blivande studenter en inblick i alla möjligheter som kommer med en utbildning.

Kampanjen har synts nationellt i print, banners, sociala medier och som sponsrat innehåll i poddar. Och lokalt även på utomhustavlor i Karlstad.

Ansvarig projektledare

Anders Kåpe

Kundansvarig projektledare