Ett paraplyvarumärke

Prepart Projekt

UPPDRAG

Prepart har sedan starten 2010 genomfört många spännande fastighetsprojekt i Karlstad, både genom nyproduktion och ombyggnad. Under 2018 delades företaget och det nya Prepart Projekt startades. Med det nya namnet behövdes även ett nytt utseende som gick hand i hand med Prepart Projekts syn på fastighetsutveckling: att på ett tryggt sätt skapa spännande och unika byggnader som hela Karlstad kan vara stolta över.

LÖSNING

Genom intervjuer med företagets ägare och medarbetare, kunde vi ta reda på vad de står för och erbjuder. Det unika, trygga och flexibla behövde finnas representerat i den grafiska profilen. Flexibiliteten var även viktigt då profilen skulle vara anpassningsbar på andra varumärken. Prepart Projekt är ett paraplyvarumärke där flera andra varumärken, bostadsrättsföreningar, ingår och profilen skulle vara anpassningsbar på dessa i form av hemsidor m.m.

RESULTAT

Prepart Projekt finns med från start till mål. Därför skapade vi en logotyp som genom en sammanhängande linje bildar ett monogram. Den visar en start och ett slut, men ett projekt är aldrig en rak linje. Det krävs en flexibilitet som Prepart besitter. Vi arbetade med naturmaterial för att förmedla en trygghet och stabilitet. I samspel med guld skapade detta dessutom en exklusiv känsla. Resultatet är en flexibel grafisk profil och logotyp som kan användas som en signatur på deras byggnader.