Premium tissue to the people

Valmet

UPPDRAG

Valmet är en världsledande tillverkare av pappersmaskiner. Våren 2018 skulle bolaget lansera en ny sorts maskin, i samband med ett kundseminarium på Karlstad CCC. Inför detta event, där 49 företag från 30 länder skulle finnas representerade, ville Valmet få hjälp att presentera sin nyhet.

LÖSNING

Vi ville få kunderna (pappersproducenterna) att se sina slutkunders behov – och inse att Valmets nyhet fyllde en lucka på marknaden. Den nya maskinen skulle kunna skapa högkvalitativt papper till ett lägre pris än någonsin. Det innebar att ännu fler producenter skulle kunna skapa ännu bättre papper till ännu fler konsumenter. Den höga uppsugningsförmågan i pappret slogs fast som maskinens viktigaste USP.

RESULTAT

En film som enbart fokuserar på slutkundens behov, baserad på parollen Premium tissue to the people. Hur många liter tårar gråts i världen varje dag? Hur många glas välts ut? Hur mycket svett måste torkas? Den sammanlagda mängden vätska visar varför Valmets maskin behövs. Filmen användes som intro till Valmets presentation på seminariet, men har också kunnat spridas i sociala medier och vid annan marknadsföring.