Den nya semesterlyxen

Polar

Film
Kampanj

I tider av inställda mässor, inställda events och försvårad kontakt med potentiella köpare, måste Polar hitta nya vägar för att sälja. Vårt uppdrag är att ta fram kampanjer, både inspirerande för återförsäljare i SverigeNorge och Tyskland samt säljande till konsumenter. Hur kan vi ersätta Elmia, Nolia och andra mässor? Hur kan vi, inte bara bibehålla marknad, utan också öka försäljning och ta andelar av konkurrenter på en utsatt marknad under en sådan ”kris”? 

Nya tider kräver nya lösningar 

När pandemin lamslår samhället medföljer restriktioner som man måste anpassa sig till. Vår idé är att ta kunderna till återförsäljarna genom VIP-events hos varje handlare. Genom att locka och skapa intresse för den nya semesterlyxen (både sommar och vinter) och kommande modeller från Polar, med massiva kampanjer i sociala medier, har vi i dagsläget lyckats få över 1000 potentiella kunder att vallfärda till mycket nöjda och inspirerade Polarhandlare i alla länder. Många VIP-events blev överfyllda. 

Engagemang skapar resultat 

Vi gjorde det genom filmer där jakten på den nya semesterlyxen (En vagn från Polar) kunde följas och där kunder uppmanas anmäla sig till event, via en kampanjsajt, där dels nya modeller skulle presenteras, men också (I kampanjens första del) få möjligheten att ”Vinna sin vagn”. Intresset för husvagn har ökat enormt, intresset för Polar i synnerhet har ökat kraftigt och det viktigaste av allt, vagnar säljs. ”-Just nu tar vi marknadsandelar och säljer på ett sätt som t o m överraskar oss, säger marknadschefen. De bästa siffrorna på 10 år. En mycket lyckad kampanj helt enkelt. 

Ansvarig projektledare

Janne Svensson

Janne Svensson

Kundansvarig projektledare