Ny webbplats

Dömle Herrgård

UPPDRAG

Dömle Herrgård ville få fler förfrågningar via sin hemsida. Värdet på de bokningar som gjordes digitalt uppskattades till cirka 2 miljoner kronor per år. Målsättningen var att öka denna intäkt med 100 procent.

LÖSNING

Vi utvecklade en ny webbplats där design och funktion samspelade, i syfte att förenkla och förkorta vägen till bokning. Utseendemässigt skulle sajten vara så nära en riktig herrgårdsvistelse som möjligt. Kommunikativt valde vi att rikta oss till bröllopssällskap, näringsliv och offentlig sektor i Värmland med omnejd. Att skicka en bokningsförfrågan skulle vara lockande, smidigt och enkelt.

RESULTAT

Lanseringen av domle.se gav direkt effekt på affärerna. Under de första nio månaderna resulterade sajten i bokningar värda drygt 7 miljoner kronor – en ökning med 250 procent jämfört med tidigare hemsida under samma period. För Dömle Herrgård har investeringen i ny webbplats gett cirka 50 gånger insatsen tillbaka.