Next Generation Coffee Lovers

Löfbergs

UPPDRAG

När Löfbergs skulle lansera sin exklusiva produktserien Next Generation Coffee Lovers ville de prata kaffe på ett nytt sätt med en ny, yngre och värderingsstyrd målgrupp. Varje produkt skulle kommuniceras individuellt och hela sortimentet i ett gemensamt kommunikationskoncept.

LÖSNING

I en serie filmer ville vi visa de värdefulla samtalen och relationerna som ett riktigt gott kaffe är med och skapar. Den moderna och medvetna kaffekonsumenten bildar kulissen och det nya kaffesortimentet spelar huvudrollen. Vi producerade och utvecklade kommunikationskoncept och manus för filmerna. Ripley Film & Stills stod för regi och foto.

RESULTAT

Det rörliga material som togs fram till lanseringskampanjen i februari 2019 skulle enkelt kunna anpassas till flera kanaler; TV-reklam, annonser i play-kanaler, sociala medier samt digitala skärmar utomhus och i butik. Fyra månader efter lansering har konceptfilmen visats i TV4 i utvalda perioder, den går också i TV4 Play och andra play-kanaler med snart 600 000 visningar i målgruppen hittills. På YouTube har filmerna 500 000 impressions och som video-banners och har de olika filmerna tillsammans nått 1,5 miljon användare på en månad.