Konceptlansering

Evidensia

UPPDRAG

Evidensia erbjuder världsledande, trygg och tillgänglig vård för små, stora och exotiska djur i hela landet. Med lanseringen av ett nytt erbjudandekoncept vill de göra en fokuserad satsning på djursjukvård för häst och en varumärkesförflyttning.

LÖSNING

Ett nytt namn och andra kommunikativa teman som tillsammans bygger konceptet och profilerar Evidensia som branschledande inom djursjukvård för häst. Oavsett om det gäller förebyggande friskvård, vardagsbesvär eller avancerad kirurgi finns kunskap och vård alltid nära.

RESULTAT

Med ett nytt bildspråk och en tonalitet som kommunicerar med respekt för målgruppernas kunskap och engagemang lanserades konceptet med helsidesannons i en av landets ledande magasin för ridsport. Vi tog också fram filmer som lyfter Evidensias experter inom veterinärmedicin för häst. Kombinationen förflyttar varumärket från gulliga djurvårdare till kunniga experter.