Girl power

Wermlands Mejeri

UPPDRAG

Wermlands Mejeri var i en unik position. På kort tid hade det lokala mejeriet uppnått 70 procent i marknadsandel i Värmland. Efter den rekordvarma sommaren 2018 ville företaget påminna sina konsumenter om hur viktigt deras stöd fortfarande är.

LÖSNING

Vi ville hylla mejeriets makthavare: de som håller landskapen öppna, landsbygden levande och butikshyllorna fyllda med mejeriprodukter från trakten. Budskapet om deras girl power spred vi genom utomhustavlor i flera städer, en reklamfilm i Löfbergs Arena och inlägg i sociala medier.

RESULTAT

Antalet personer som läste om mejeriets gårdar på wermlandsmejeri.se steg under kampanjperioden med drygt 50 procent. Genom utomhustavlorna nåddes cirka 100 000 människor i olika delar av Värmland, medan kampanjen fick närmare 1 000 positiva reaktioner och drygt 100 delningar på mejeriets Facebooksida. Filmen visas i Löfbergs Arena under hela SHL-säsongen 2018/2019.