Frukthantverk för alla tillfällen

Brämhults

UPPDRAG

Utmaningen för Brämhults är att kunderna som älskar varumärket och deras nypressade juice inte vet om att de även gör smoothies med samma hantverk och färska råvaror. I kampanjen ville Brämhults kommunicera sin kunskap om frukt och smak och råvaror inom en ny kategori, lansera två nya produkter och få konsumenter att upptäcka deras sortiment av fruktiga och mättande smoothies.

LÖSNING

Brämhults smoothies innehåller 100 % frukt och grönsaker, ingenting annat. Med utgångspunkt från Brämhults kunskap om frukt och passion för hantverket valde vi att fokusera på det viktigaste, nämligen innehållet. Frukt på flaska blev lösningen för en nationell kampanj på utomhustavlor och i digitala kanaler.

RESULTAT

På hemsidan öppnade Brämhults sin smoothie-kyl med 500 digitala rabattkuponger varje fredag i fem veckor. På exakt mellanmålstid, klockan 15.00, fick besökaren delta i en utmaning och belönades med en digital rabattkupong. Webbutmaningen var väldigt populär och kupongerna tog slut inom loppet av minuter varje gång. Några veckor efter avslutad kampanj redovisade siffrorna från landets butiker på otroliga resultat: försäljningen av smoothies hade ökat med över 300 procent.