En vän för livet

Evidensia

UPPDRAG

Evidensia Djursjukvård är en av Europas kvalitetsledande kedjor för veterinärmedicinsk sjukvård och består av cirka 170 djursjukhus och kliniker i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Schweiz och Nederländerna. Under flera år har vi arbetat tillsammans med fokus på varumärkesbyggande kommunikation för den svenska marknaden. Vi tar fram tryckt material som annonser, broschyrer, butiks- och informationsmaterial samt innehåll i sociala medier riktat till såväl kunder som Evidensias egna medarbetare. I uppdraget ingår också återkommande kampanjer för kundklubben Evidensia Plus, med målet att få kunder hos Evidensia att också bli medlemmar i kundklubben.

LÖSNING

Alla tillfällen när Evidensia möter djuren och deras ägare är möjligheter att berätta vad Evidensia står för. Oavsett om det är i receptionen, i butiken, i undersökningsrummet eller i sociala medier vill vi tydligt förmedla deras vision och värderingar. I kampanjer för kundklubben är det viktigaste att öka kännedomen om Evidensia Plus och berätta vilka fördelar man får som medlem. Kampanjen för kundklubben blir också varumärkesbyggande för Evidensia Djursjukvård genom att samtidigt kommunicera deras kärnvärden.

RESULTAT

Med hjälp av effektiv kommunikation och engagerade medarbetare har rekryteringskampanjerna för kundklubben Evidensia Plus varit mycket framgångsrika och antalet medlemmar mer än fördubblats.