Drick mer grönsaker

Brämhults

Uppdrag

Brämhults har en lång tradition i att pressa färsk frukt. När de ville ta steget in bland grönsakerna år 2015, var hälsodrinkar en nyhet på uppgång i Sverige. Brämhults mötte trenden genom att lansera en produktserie med juicer av färska, nyplockade grönsaker i form av rödbeta, morot och fänkål. Med nyheten ville man förtydliga det äkta och  ursprungliga med produkterna och samtidigt visa det unika med Brämhults sätt att göra juice.

Lösning

Brämhults nypressade juice görs på väldigt färska grönsaker. En flaska Brämhults är samma sak som en färsk frukt eller grönsak. Det visar vi genom att sätta flaskorna i jorden och låta blasten växa ur dem.

Resultat

Sett på helår fick grönsaksjuicerna en volymökning på 55 procent under kampanjåret. Kampanjen byggde också Brämhults varumärke generellt och bolagets omsättning totalt ökade med 7 procent, trots att juicemarknaden i sin helhet minskade med 6 procent.