Det är utsidan som räknas

WeFree by Polar

UPPDRAG

Målgruppen håller på att dö ut. Det kan tyckas vara en överdrift, men faktum är att det är sant. 85% av dagens köpare är plus 60 år. Idag växer yngre människor upp med en föråldrad bild av husvagns- och husbilslivet. Bilden är ensidig och fördomarna har tagit över, men vi vet att det handlar om så mycket mer.

LÖSNING

Vi ville förändra bilden av husvagnslivet genom att skapa ett parallellt varumärke. WeFree är en satsning som sker parallellt med Solifer och Polar för att nå ut till en yngre målgrupp. Till människor som har växt upp med klimatdebatten. Till barnfamiljerna och kompisgängen. Till personer som aktivt söker efter nya upplevelser och äventyr. De är inte intresserade av tekniska detaljer. De är intresserade av bekvämligheten och vad de kan göra med hjälp av våra produkter. Det är inte husvagnen som är livsstilen, det är allt runt omkring. Den långa vandringen uppför berget. Den fartfyllda turen i skidspåret. Listan är lång och kan göras längre. Från och med nu vill vi sälja en frihetskänsla.

RESULTAT

Med det nya varumärket tar SoliferPolar nu ett viktigt steg för hela branschen.  Genom PR, viral spridning och ökad kännedom ville vi fler förstahandssökande och skapa en intern stolthet. Community-sidan på Facebook nu nått 31 000 följare.