Bara det godaste

Cash IT

Kampanj

Hur kan en betallösning och strategi förklaras i en mening?

Cash IT levererar kassasystem och betallösningar till nordiska butiker och retailkedjor. I detaljhandeln kan det svänga fort, både när det gäller konjunktur (tänk corona) och betallösningar (tänk Apple Pay). Cash IT har nischat in sig på att erbjuda flexibla lösningar för att butikerna snabbt ska kunna ställa om och integrera ny teknik i befintliga affärs- och ekonomisystem.

Bara det godaste

Den strategi som Cash IT jobbar efter kallas best-of-breed. I korthet går det ut på att ta det bästa av det bästa och sätta ihop en egen unik lösning. Branschstandarden är annars att sälja paketlösningar men dessa kommer ofta med teknik eller tjänster som inte behövs, eller så låser de in butikerna i system som åldras snabbt och är svåra att ta sig ur. Fördelarna med best-of-breed valde vi illustrera på ett enkelt och effektivt sätt: med en pizza. Alla har sin egen personliga favorit. Ingen vill ha kanterna.

Annons som tar för sig

Annonsen var med i både digitala och tryckta upplagor av Dagens Industri. Manéret stod ut från övrigt innehåll och fick riktigt bra respons. Samtidigt kördes en kampanj med native-artiklar i flera digitala sammanhang. Dessa förtydligade ytterligare best-of-breed-strategin och förklarade Cash IT:s produkter och mjukvaror mer i detalj.

Ansvarig projektledare

Anders Kåpe

Kundansvarig projektledare