#2 Nytt grepp och svemester ledde till försäljningssuccé!

Janne Svensson – Bulldozer
Tony Ekström – SoliferPolar

För husvagnstillverkare som Polar är stora årliga mässor enormt viktiga säljkanaler. Så vad gör man när alla mässor ställs in och en stor del av försäljningen riskerar att gå förlorad? Jo, ställer om förstås. Se avsnitt #2 av BULLDOZER PRAT och inspireras av hur SoliferPolar och Bulldozer tog ett nytt grepp kring kommunikationen och ett ordentligt kliv bort från de gamla säljtraditionerna.

#1 Om succékampanjen som fortsätter att väcka känslor

Johan Malmberg – Bulldozer
Malin Åhs – Karlstads universitet

Kampanjen ”Välj din väg” fick TV-reportrar att ringa och ledarskribenter att rasa, samtidigt som antalet ansökningar till Karlstads universitet ökade med 19,2% (jämfört med 9,8% hos övriga universitet). Hur gick tankarna när yrken som ”patriarkatkrossare” och ”trolljägare” lanserades? Johan och Malin delar med sig av idén och strategin som låg bakom det mycket framgångsrika konceptet.

Få nästa avsnitt i mejlen

När ett nytt Bulldozer Prat läggs ut skickar vi ut ett nyhetsbrev med länk till det. Sajna upp dig så får du veta direkt.

Anmäl dig här